| Orta Öğretim Eğitim sistemi bize ait teorem ve bağıntıları kullanmadığı sürece ilmi ve gelişmeyi en az 40 yıl arkadan takip etmiş olacaktır" Elektronik Haber Ajansı (e-ha) muhabirinin edindiği bilgiye göre, Türk Matematikçi Kerim SARILAR e - haber Ajansımıza verdiği demeçte; "gerek Orta Öğretimde ve gerekse Üniversitelerde Matematik ve Geometri bilim dalında yer alan formüllerin yazılım teknolojisine uyumluluğunun sağlanmadığı sürece eğitimde bir reformdan, bir gelişmeden bahsedilemez" dedi. Bilimde arttık, yazılım teknolojisi ile uyumlu, basit düzeyde matematik ve geometri formüllerinin kullanılma zamanının geldiğini açıklayan Sarılar; bu formülleri kullanmayan eğitim sistemlerinden bizce başarı beklenemez" dedi. Mersin Üniversitesi Fen ve Edebiyat Fakültesi Matematik Bölüm Başkanlığınca oluşturulan gerek komisyon raporu ve gerekse Bölüm Başkanlığının raporunda yer alan; "formül veya bağıntılarımızın çıkışında tanımlanan; yeni kavramlar" ile Gazi Üniversitesi Rektörlüğü Fen Edebiyat Fakültesi Dekanlığı Matematik Bölümü Öğretim Üyesi Profesör Dr. Baki KARLIĞA'NIN Akademik Bilimsel Görüş Raporunda yer alan teoremlerimizin doğru olduğu saptanan; "Çember, Yatay Elips ve Üçgen Arasındaki Bağıntılar" ile "Yatay Elips, Ait olduğu Asal Çember ve Üçgen Arasındaki bağıntılar" bize ait gelişmiş bir sistemin parçaları olarak orta öğretim öğrencilerinin anlayabileceği şekilde basit düzeyde olmasının yanı sıra ilim ve teknoloji uyumluluğu da mevcuttur. Biz 40 yıl önce Matematik ve Geometride siyah beyaz kitapta hangi formülleri okuduksa bu günkü orta öğretim eğitim sisteminde öğrenciler de ayni kitaplardaki bilgileri okuyorlar. Fark kitapların siyah beyaz yerine renkli oluşudur. Oysa bilinmelidir ki; Orta Öğretim Eğitim sistemi bize ait teorem ve bağıntıları kullanmadığı sürece ilmi ve gelişmeyi en az 40 yıl arkadan takip etmiş olacaktır" dedi.. |
22 Mayıs 2010 Cumartesi
TÜRK MATEMATİKÇİDEN "ŞOK EDİCİ İDDİA"
Kaydol:
Kayıt Yorumları (Atom)
Hiç yorum yok:
Yorum Gönder