15 Eylül 2019 Pazar

TÜRKİYE'DE BÜTÜN ÖĞRETMENLERİ ATAMAK MÜMKÜN.

Türkiye'de yapılacak önemli çalışmalardan biri öğretmenlerin atanması. Tüm öğretmenlerin ataması ile ilgili önemli çalışmayı yapmadan önce Meb ve Yök öğretmenlik bölüm kontenjanlarını kontrol altına alacak. Havuzda bulunan öğretmenlerin hepsini kademeli olarak MEB görev vermeye başlıyacak. Bu görev verecek. 2 yıllık staj öğretmenlik ve sonrasında kendi alanında yeterli ise öğretmenlik için devlette yapabilir denilecek. Bu alınan öğretmenler ile devlet matematik başarısının düşük olduğu Türkçe okuma yazmasının yeterli olmayan kesimlere bu öğretmenleri kullanacak. Meb öğrencilere kitap vermiyecek. ve Özel okullaşma hızlı bir şekilde azaltılacak. Artık şunun farkında olmalıyız bu kadar çok okuyan kesim ile kalkınamayız. Acilen Üniversitelerimizi araştırmaya. Proje üretmeye yönlendirmeliyiz. Lise eğitimini zorlaştırmalı ve özel okulları sıkı denetimlere tabi tutmalıyız. Hormonlu not veren okulların ruhsatlarını iptal etmeliyiz. Ezberci eğitimden vazgeçmeli. uygulamalı eğitim modeline geçmeliyiz. Üniversiteye giriş sınavı kalkmalı. Üniversiteler şefaf kabullerini kendileri yapmalidir. Proje üretimi ilkokuldan üniversiteye kadar proje destekli eğitim vermeliyiz. hayalleri ve Farklı olan öğrencileri okullarından ayırıp özel uygulama yapmalıyız. Öyle liseler yapmalıyız ki üniversitelerden daha önemli olmalı. Artık tıp alanına gitmek isteyen öğrenciler o üniversitelerin tıp ön kabullerine kaatılıp dijital ortamda sınava hazırlanıp kim sınavdan yüksek başarı gösterir se o üniversiteye kabul alacak.Bunlar güzel şeyler ama bu çözümlerin hepsi üretim sektörünü değil hizmetler sektörünü geliştiriyor. hizmetler sektörünün gelişmenin yanında üretici olarak yetiştirdiğimiz çoçuklar eğitimin her kesiminde ayrılıp kendi işlerini yapabilir. bu dediğimiz işler zor değil toplumda karşılıksız sosyal yardımları kesip görev vererek toplumu geliştirmek zorundayız.siz sosyal yardım alamak istiyorsanız ağaç sulamak zorundayız. Türkiyenin her yerine havzalar arası su geçisini sağlayarak sussuz tarla olayını tarihe karıştırmalıyız. Kitap okuma seviyemizi 50 sayfalara yükselterek istediğimiz ve bakan değil araştıran ve okuyan topluma dönüşmeliyiz. Çalişma ortamları iyileştirerek insanların part time çalişma olanaklarını yasa altına almalıyız. Öğrenciler ve tüm insanlarımızı boşta kalmıyacak şekilde mesleksel dönüşüm programları ile yapabileceği mesleklerin saplanmasını sağlamalıyız. Sınavlar değil öğretmen görüşleri ile öğrencilerin mesleksel dönüşümlerini sağlamalıyız. Arık Bütün partiler bir araya gelerek ve altına imza atarak bu ilkeler halinde siyaset değil gerçek bir eğitim modelleri üzerine yoğunlaşmalıyız. Şekil değiştirerek değil içerikleri değiştirmeliyiz. Başarı kriterleri getirerek istenen mesleki başarı sağlayaman öğretmen arkadaşları memurluklarda değerlendirmeliyiz. Ülkemiz malaseef elindeki imkanları ve gelecek nesilleri kaybediyor. Zayıf olduğumuz kesimlere zeki ve yatkınlığı fazla olan öğrencileri yönlendirerek hızla zayıf sektörleri geliştirmeliyiz. Siyaset ve kabile devleti görüntüsünde çıkmalıyız. Farklı düşünen kesimleri hızla geliştirmeliyiz. İnsana saygı devletin en önemli şiarı olmalı. Devlet her işinde şeffaflığını korumalı ve her kesime eşit mesafeli olmalı.Eleştirmek ve birbirini dinlemeyi. Öğrencilerimizi birbiri ile yarışan değil birlikte proje üreten şeklinde yetiştirmeliyiz. Eğitim sistemimiz birbirini ezen ve en üste çıkmaya çalişan değil toplum olmaya özen gösteren şeklinde yetiştirmeliyiz. Birbirini anlamayı ve sorunlar üzerinde çözüm üretmeyi öğrenmeliyiz. Küçük yaşlarda öğrencilerimize yurtdışı mantığını vermeliyiz.

Hiç yorum yok: