Milli Eğitim bakanlığı öğretmen ihtiyaçları nasıl belirlenir ?
Dediğimde aklıma hemen ders saatleri geliyor. Teog bakılan kalite yönetimi YGS ve LYS sınavlarına bakilmiyor. Sıfır çekenleride devlet üstüne almıyor. Umursanmiyor. Şu anda lise matematik te öğrenseydi mantığı var. Üniversite kontenjanları artığı için herkes kazanıyor. Bu da devlette bu çoçuklari matematiği niye yapamıyor yada ders saatini artırım düşüncesini oluşturmuyor.
Peki 4 yıllık mecburi eğitim olmasına rağmen sayı niye artıyor?
Arkadaşlar liselerde bir sınıftaki öğrenci sayısına dikkat edilmiyor. Ne de olsa öğrenci dershaneye gider öğrenir diye artık liselerde istenen kaliteyi bulmak çok zor. Nimet Çubukçu zamanında Anadolu liselerinde sınıfların 20-25 kişi olan okullar Anadolu lisesi yapılırken şimdi tüm liseler Anadolu lisesi oldu. Artık fen liseleri bile kaliteden yoksun.
Başarısız dersten ders saati artması gerekirken ders saati artmiyor. Matematik ders saatleri yetersiz yapılandırmacı bir yöntem için ise ne sınıf ne de ders saati yetmez ama Milli eğitim de yapilandirmaciliktan daha çok dershane gibi çalışmaya başladı bu işe başlı başına başka bi sorun. Artık konuları anlaması gerek olmayan ama iyi test çözen öğrenciler gerekli . Okulların rakipleri artık temel lisesi adında dershane den bozma okullar. Yani anliyacağımiz artık özel sektör tabanlı bir lise eğitimi yapmak devletin yeni modeli.
Liselerde matematik öğretmenine ihtiyaç yok çünkü Liselere de ihtiyaç yok.
18 Ağustos 2015 Salı
Liselerde matematik öğretmenine ihtiyaç yok çünkü Liselere de ihtiyaç yok.
Kaydol:
Kayıt Yorumları (Atom)
Hiç yorum yok:
Yorum Gönder